Головна сторінка

Інформації про педагогічний та учнівський склад Новокаїрської зош І-ІІІ ступенів було спроектовано та розроблено бд «Школа»



НазваІнформації про педагогічний та учнівський склад Новокаїрської зош І-ІІІ ступенів було спроектовано та розроблено бд «Школа»
Дата конвертації21.03.2016
Розмір38.7 Kb.
ТипІнформації

З метою автоматизації обробки та збереження інформації про педагогічний та учнівський склад Новокаїрської ЗОШ І-ІІІ ступенів було спроектовано та розроблено БД «Школа».

На сьогодні найбільш поширеною СУБД для сучасних комп’ютерів є реляційна СУБД ACCESS, що входить до комплекту програм MS Office. Інтерфейс програми стандартизований для вказаного комплекта, отже, для роботи з нею необхідні навички, отримані при вивченні інших програм MS Office (Word, Excel). У СУБД ACCESS кожна база даних займає один файл, що має розширення .MDB. У файлі містяться таблиці та інші об’єкти бази даних.

Створимо всі таблиці бази даних Школа. Для цього виберемо вкладку Таблицы, і натиснемо кнопку Создать, розташовану у вікні бази даних (рис.1, 2)



Рис.1 Cтворення нової таблиці




Рис.2

Створимо для прикладу таблицю Вчителі (рис.3)


Рис.3 Таблиця Вчителі

Нову таблицю слід зберегти в базі даних. При спробі закрити вікно конструктора Access «запропонує» ввести ім’я нової таблиці.

Аналогічно створимо решту таблиць нашої бази даних.

Рис.4 Таблиця Викладає



Рис.4 Таблиця Кабінети



Рис.4 Таблиця Учні

Схема даних

Між таблицями, що утворюють базу даних, як правило, існують логічні зв’язки (один-до-одного, один-до-багатьох тощо) (рис.5)



Рис.5 Схема даних

Наприклад, для встановлення зв’язку між таблицями Вчителі і Спеціальність потрібно у вікні схеми даних встановити курсор миші на ключове поле таблиці сторони відношення «один», а саме – на поле Назва таблиці Спеціальність, після чого необхідно перетягти на однойменне ключове поле таблиці сторони відношення. Після закінчення перетягування на екрані виводиться вікно Изменение связей (рис.6)

Рис.6 вікно Изменение связей

Запити у СУБД

Запит у СУБД – об’єкт бази даних, призначений для вибірки даних із таблиць за певними критеріями, виконання обчислень над даними з таблиць, додавання, вилучення і зміни даних у таблицях, подання даних у компактному вигляді, подібному до електронних таблиць.

Запити на вибірку — найпростіший тип запитів у БД. Такі запити створюють за замовчуванням, і вони дають змогу вибирати з таблиць та інших запитів дані, що відповідають певним критеріям.

Створимо запит з допомогою Конструктора (рис.7)



Рис.7 Створення простого запиту




Рис.8


Рис.9 Результат створення запиту на вибірку
Форми і звіти У СУБД
Форма у СУБД — об’єкт бази даних, призначений для введення даних у таблиці, їхнього редагування і відображення даних з однієї або кількох таблиць чи запитів у зручному для користувача вигляді. Ця форма може містити всі поля таблиці або деякі з полів, допускати або забороняти редагування даних, надавати користувачеві допоміжні засоби роботи з даними у вигляді переліків, що розкриваються, перемикачів, тощо.

За допомогою Мастер форм можна створити форму для відображення даних з однієї або кількох таблиць (запитів) у режимі діалогу з користувачем. Для запуску Мастера потрібно на закладці Формы вікна бази даних клацнути на позначці Создание формы с помощью мастера. У процесі роботи з Мастером виконують такі дії:

  • на першому етапі вибирають таблиці і поля, що увійдуть до форми;

  • на другому етапі вибирають зовнішній вигляд форми;

  • на третьому етапі вибирають дизайн форми;

  • на останньому етапі зберігають форму під потрібним ім’ям.


Приклад створення форми Персональні дані вчителів подано на рис.10.



Рис.10 Форма Персональні дані вчителів

А так (рис.11) виглядає вже готова форма:




Рис.11

Аналогічно було створено форму Учні (рис.12)



Рис.12 Форма Учні
На завершення можна створити Головну кнопкову форму для більшої зручності використання БД «Школа» (рис.13)