Головна сторінка

Розвязування рівнянь та задач за допомогою рівнянь



Скачати 40.58 Kb.
НазваРозвязування рівнянь та задач за допомогою рівнянь
Дата конвертації20.03.2016
Розмір40.58 Kb.
ТипУрок

Козелецька гімназія № 1

Відкритий урок на тему «Розвязування рівнянь та задач за допомогою рівнянь»

Математика 6 клас

Вчитель Удовиченко

Валентина Михайлівна

2014

Тема уроку. Розв'язання рівнянь та задач за допомогою рівнянь

Мета: вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння та задачі складанням рівнянь; відпрацювати навички розв’язування лінійних рівнянь з однією змінною та виконання арифметичних дій з раціональними числами; розвивати логічне мислення і обчислювальні навички; виховувати позитивне ставлення до навчання, упевненість у своїх силах

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання з класом. Перевірка присутності учнів.

ІI. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

Любі друзі! Чи знаєте ви, що у вашому класі з'явився новий учень - Петрик Тяпляпкін? Але сьогодні він захворів і передав тільки зошит зі своїм домашнім завданням, яке було задано на попередньому уроці. Допоможіть мені, будь ласка, перевірити його домашнє завдання і знайти та пояснити, де він припустився помилки. Учні (шукають помилку) перевіряють і сигналізують про знайдену помилку.

Один з учнів пояснює, як треба було зробити і чому.

Гра «Закінчи речення»

  • Рівність, яка містить невідоме число, позначене буквою, називають...

  • Корінь рівняння не зміниться, якщо:

  • а) додаток перенести з однієї частини рівняння в іншу з...;

  • б) обидві частини рівняння помножити або поділити на...

  • Якщо ми розв'язуємо задачу складанням рівняння, то:
    1) треба позначити ... за х;

2) виразити ... через х;

3) скласти...;

4) пояснити...

Усний рахунок.

Знайди помилку в рівняннях

1)413-2х=336+41

413-2х=367

2) 5(х+10)=135

5х+10= 135

3) 3(2х+4)=612

2х+4=26

IІІ. Вдосконалення вмінь

У деякій державі жив був Іван-царевич. І було у нього три сестри Марія, Ольга і Ганна. Батько і мати у них померли. Віддав Іван-царевич сестер заміж за царів мідного, срібного і золотого царств. Цілий рік жив він без сестер і дуже скучив за ними. Вирішив він відвідати сестричок і вирушив у дорогу. У дорозі він зустрів Олену Прекрасну. Вони полюбили одне одно­го. Але злий Кощій Безсмертний викрав Олену. Іван-царевич узяв вірних воїнів і поїхав виручати свою ко­хану. Підійшли вони до річки, а там величезний камінь закрив дорогу на міст. На камені написані рівняння. Якщо їх правильно розв'язати, то камінь повернеться і звільнить дорогу.

  1. Рівняння

а) х + 4 = 48-2х; б) 8-4х = 2х-16; в) 0,4х + 3,8 = 2,6-0,8

До дошки викликаю по одному учню, які розв'язують рівняння.

Довго їхали вони лісом, поки дорога не привела їх до хатинки Баби-яги. Вона давно ворогувала з Кощієм і погодилася допомогти Івану-царевичу. Але тільки в тому випадку, якщо його воїни розв'яжуть 6 рівнянь, які написані на стінах хатинки.

№ 2 Розв’яжіть рівняння

1. 4(х-6)= х-9 2. 12,3 – (х+8,7) = 6,9 3. 6 – 3(х+1) = 7-х

4. (8х+3) – (10х +6) = 9 5. 0,3(6-3х) = 4,5 – 0,8(х-9)

Чорний ворон підслухав розмову і спо­вістив Кощія. Той підстеріг Івана-царевича та його воїнів, схопив їх і кинув у глибоке підземелля. Зам­кнув на 6 замків. Щоб відкрити замки, слід розв'я­зати рівняння.

До дошки йдуть «в'язні підземелля». Вони розв'я­зують 6 рівнянь. Зайняті роботою і члени команд, які готові прийти на допомогу своїм «воїнам».

№ 3 а) 2,9у-4(1,2-у)=5,4(у+2) б) 3(1-х)+5(х+2)=1-4х

Іван-царевич назвав корені всіх рівнянь. Двері підземелля відчинилися. І стали воїни перед брамою палацу Кощія, на яких написано задачі. Розв'язавши задачі, можна знайти чарівне слово, яке є кодом для відкривання брами.

№ 4. У великому бідоні втричі більше молока, ніж у малому. Коли у великий бідон долили 6 л молока, а в малий – 7 л, то у великому бідоні стало втричі більше, ніж у малому. Скільки молока було в кожному бідоні спочатку?

№ 5. Одна сторона трикутника у 5 разів менша за другу і на 28 дм менша за третю. Знайдіть сторони трикутника, якщо його периметр 84 дм.

спочатку?

Розв'язавши задачі, воїни допомагають Івану-царевичу визначити чарівне слово.

Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це - …

(Рівняння)

Брама відкрилася. Звільнили воїни Оле­ну Прекрасну і в той же день зіграли весілля. Після цього Іван-царевич разом з Оленою Прекрасною відвідали його сестер і повернулися додому.

ІV. Домашнє завдання

Повторити § 37 Виконати завдання на картках

1. Розв'яжіть рівняння: а)2х-3=5-3х; б)4(-3,5+3х)=-3+10х;

в) 0,3(6 – 3y) = 4,5 - 0,8(y - 9); г)(-4х–3)(-3х+0,6)= 0.

2. Розв'яжіть задачу:

а) У Василька в 6 разів менше марок, ніж у Михайлика. Скільки марок у Михайлика, якщо їх у нього на 105 більше, ніж у Василька?

б) 509 кг бананів розподілили між трьома школами, причому в одну школу відправили у 7 разів більше, ніж у другу, а в третю на 158 кг більше, ніж у другу. Скільки бананів відправили в кожну школу?

V. Підсумки уроку. Оцінювання учнів

Яке з рівнянь відповідає умові задачі: «У першій шафі було у 4 рази менше книжок, ніж у другій. Коли в першу шафу поклали 17 книжок, а з другої взяли 25, то в обох шафах книжок стало порівну. Скільки кни­жок було в кожній шафі спочатку?»

(За х позначимо початкову кількість книжок у першій шафі.)

а)х+25 = 4х-17; б) х+17 = 4х-25; в) х+17 = х-25; г) 4х+17 = х-25.