Головна сторінка

Складнопідрядне речення. Будова складнопідрядного речення. Розділові знаки в складнопідрядному реченні



Скачати 108.65 Kb.
НазваСкладнопідрядне речення. Будова складнопідрядного речення. Розділові знаки в складнопідрядному реченні
Дата конвертації15.04.2016
Розмір108.65 Kb.
ТипДокументи

ТЕМА: СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ. БУДОВА СКЛАДНОПІДРЯДНОГО РЕЧЕННЯ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В СКЛАДНОПІДРЯДНОМУ РЕЧЕННІ.
СОЦІОКУЛЬТУРНА ТЕМА: ШАНУЙМО МИНУЛЕ… УКРАЇНСЬКІ СВЯТА ЦЕРКОВНОГО ТА КАЛЕНДАРНОГО РОКУ.
МЕТА: УЗАГАЛЬНИТИ ТА СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ УЧНІВ ПРО СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ; ПОВТОРИТИ ВІДОМОСТІ ПРО СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ЯК ВИД СКЛАДНОГО РЕЧЕННЯ, ЙОГО ОЗНАКИ; ФОРМУВАТИ ВМІННЯ ЗАСТОСОВУВАТИ ЗДОБУТІ ЗНАННЯ НА ПРАКТИЦІ; ВДОСКОНАЛИТИ ВМІННЯ ЗНАХОДИТИ СКЛАДНОПІДРЯДНІ РЕЧЕННЯ В ТЕКСТІ, РОЗВИВАТИ «МОВНЕ ЧУТТЯ», УВАГУ, СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ, ПИСЕМНЕ МОВЛЕННЯ, ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ; ВИХОВУВАТИ ЛЮБОВ ТА ПОШАНУ ДО МИНУЛОГО НАШОГО НАРОДУ, ЙОГО ТРАДИЦІЙ, ЗВИЧАЇВ ТА ОБРЯДІВ.
ТИП УРОКУ: УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ВИВЧЕНОГО.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: УРОК – ПРАКТИКУМ.
ОБЛАДНАННЯ: ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ, ІНФОРМАЦІЙНІ ПАКЕТИ ІЗ ЗАВДАННЯМИ (У КОЖНОГО УЧНЯ), 2 ПЛАКАТА З РЕЧЕННЯМИ, СХЕМКИ - ТАБЛИЦІ.
ТРЕБА БЕРЕГТИ ЯК ЗІНИЦЮ ОКА БЕЗЦІННУ

КУЛЬТУРНУ СПАДЩИНУ НАШОГО НАРОДУ…

О. ГОНЧАР

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.(Створення сприятливої атмосфери в класі. Перевірка готовності учнів до уроку).
ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.
ДОБРОГО ДНЯ! СІДАЙТЕ.

МИ ТУТ ЗІБРАЛИСЬ З ВАМИ ЗНОВУ.

ТОЖ РОЗПОЧНІМО НАШ УРОК.

ШАНУЙМО УКРАЇНСЬКУ МОВУ

В МАЙБУТНЄ ЗРОБИМО ЩЕ КРОК.

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

1. ЗАПИС В ЗОШИТИ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.ОРФОГРАФІЧНА П’ЯТИХВИЛИНКА. «ВІДШУКАЙ КЛЮЧ».

ПОВТОРИМО ЧЕРГУВАННЯ У - В, І – Й.
ЗАВДАННЯ: Запишіть у дві колонки сполучення слів. У першу – у, і, в другу – в, й.

Схід (і,й) захід; степ (і,й) море; знання (і,й) уміння; село (і,й) місто; сон (у,в) руку; знищений (у,в) щент; він (і,й) шов; спокійно (і,й) шов; спитай (у,в) мами; трапилось (у,в) перше; сиджу (у,в) дома; стану (у,в) чителем; рано (у,в) став; досить (у,в) порядкований; ощадливість (і,й) бережливість; дощ (у,в) щух; з’єднані (у,в) спілку.
Якщо ви правильно записали слова в колонки, то з других букв маєте отримати «ключ» - початок вислову англійського богослова Томаса Фуллера « ХТО НІ ПРО ЩО НЕ ПИТАЄ, ТОЙ НІЧОГО НЕ НАВЧИТЬСЯ»

У, І В, Й

СХІД І ЗАХІД ЗНАННЯ Й УМІННЯ

СТЕП І МОРЕ СЕЛО Й МІСТО

СОН У РУКУ СПОКІЙНО ЙШОВ

ЗНИЩЕНИЙ УЩЕНТ СИДЖУ ВДОМА

ВІН ІШОВ СТАНУ ВЧИТЕЛЕМ

СПИТАЙ У МАМИ РАНО ВСТАВ

ТРАПИЛОСЬ УПЕРШЕ З’ЄДНАНІ В СПІЛКУ

ДОСИТЬ УПОРЯДКОВАНИЙ

ОЩАДЛИВІСТЬ І БЕРЕЖЛИВІСТЬ

ДОЩ УЩУХ
1. ТОЖ НЕХАЙ ЦЕЙ ВИСЛІВ СТАНЕ ЕПІГРАФОМ ДО НАШОГО УРОКУ. ЗАПИШІТЬ ЦЕЙ ВИСЛІВ СОБІ У ЗОШИТ.

2. ДАВАЙТЕ ПОПРАЦЮЄМО З ЦИМ РЕЧЕННЯМ.
ХТО НІ ПРО ЩО НЕ ПИТАЄ, ТОЙ НІЧОГО НЕ НАВЧИТЬСЯ
- ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ ТАКЕ РЕЧЕННЯ? ОБГРУНТУЙТЕ ВІДПОВІДЬ.
3. СПРОБУЄМО СТВОРОИТИ МОДЕЛЬ СКЛАДНОГО РЕЧЕННЯ. (конструювання моделі учнів біля дошки)


СКДАДНЕ РЕЧЕННЯ

СПОЛУЧНИКОВЕ
СКЛАДНОСУРЯДНІ

СКЛАДНОПІДРЯДНІ

БЕЗСОЛУЧНИКОВЕ

З РІЗНИМИ ВИДАМИ ЗВЯЗКУ

4. ОСЬ МИ З ВАМИ І СТВОРИЛИ МОДЕЛЬ СКЛАДНОГО РЕЧЕННЯ. А ТЕПЕР ЗУПИНИМОСЬ КОНКРЕТНО НА ОДНОМУ ІЗ ЙОГО ВИДІВ - ЦЕ СКЛАДНОПІРЯДНЕ РЕЧЕННЯ.
5. «КОЛО ЗНАНЬ»
- ЯКЕ РЕЧЕННЯ НАЗИВАЄТЬСЯ СКЛАДНОПІДРЯДНИМ?

- ЗА ЗНАЧЕННЯМ СКЛАДНОПІДРЯДНІ РЕЧЕННЯ ПОДІЛЯЮТЬ НА ТРИ ОСНОВНІ ВИДИ З ПІДРЯДНИМИ ЧАСТИНАМИ. НАЗВІТЬ ЇХ.
ІІІ. ПРАКТИЧНИЙ БЛОК ЗАКРІПЛЕННЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ.

1. ЗНАЙДИ КОД ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ. НА ДОШЦІ ЗНАХОДЯТЬСЯ РЕЧЕННЯ. БІЛЯ НИХ СХОВАНИЙ КОД, ЯКИЙ ВАМ НЕОБХІДНО РОЗШИФРУВАТИ, ВИЗНАЧИВШИ ВИДИ ПІДРЯДНИХ ЧАСТИН. РЕЧЕННЯ ВЗЯТО З ТЕКСТУ ПРО ІСТОРІЮ ОСІННЬОГО СВЯТА ПОКРОВИ ПРЕСВЯТОЇ БОГОРОДИЦІ (1 ГРУПІ) І ПРО ЗИМОВЕ СВЯТО СВЯТОГО МИКОЛАЯ (2 ГРУПІ).

ПЕРШ НІЖ РОЗПОЧАТИ ЦЕ ЗАВДАННЯ УЧНЯМ ПРОПОНУЄТЬСЯ ПОСУХАТИ ІСТОРІЮ СВЯТА ПОКРОВИ ПРЕСВЯТОЇ БОГОРОДИЦІ ТА ПРО ІСТОРІЮ СВЯТОГО МИКОЛАЯ (розповідають дві учениці, що підготували матеріал).

1.Це велике християнське свято було встановлено на русі в кінці Х – на початку ХІ століття.

За народною традицією Покрова відзначається восени 14 жовтня, саме тоді, коли закінчувався господарський, хліборобський рік. В народі говорили: «Пречиста мати(Успіння) засіває, а Покрова збирає», «На покрови останній день збору плодів». Вважалося, що саме на Покрови починається перше «зазим’я». З цього дня худобу тримали у хлівах і переводили на зимове харчування,навіть, якщо не було снігу.

Знана Покрова і як період весіль. У народній свідомості із святом омофором Богородиці асоціювався покров (фата, вельон), яким покривалася голова нареченої. В народі казали: «Свята мати, Покровонько, накрий мою головоньку, хоч ганчіркою, аби не зосталася дівкою»… Це також був час для родинних відвідин, громадського свята, що відзначалося спільними застіллями. На таких посиденьках господарі пригощають сусідів, обговорюють життєві, громадські та родинні справи, співають народних пісень.

2. Святий Миколай – чудотворець, доброчинець, чарівник. У ніч на 19 грудня, у день його пам’яті, він розносить дарунки дітям, вітає з зимою, благословляє на добрі вчинки.

Малим Миколай зростав у добрі та любові, але глибоко засмучувала навколишня бідність і убогість горожан. Він як міг допомагав бідним родинам, дітям-сиротам. Ще за життя люди вважали отця Миколая Святим (на старості літ Миколай прийняв чернецтво). Найбільшою його заслугою було те, що він безмірно любив усіх людей, цінував кожну окрему людину. Його життя – то любов і служіння людям.

Українці з давніх часів вважали Миколая і своїм святим. Багато церков побудовано на його честь. Усі рибалки та моряки вважають його своїм покровителем. Донині незламною є віра людей у силу Божого слова та силу покровительства Святого Миколая.
РЕЧЕННЯ ДЛЯ ПЕРШОЇ ГРУПИ УЧНІВ.

1. ЗА НАРОДНОЮ ТРАДИЦІЄЮ ПОКРОВА – ЦЕ ПЛЕЯДА СВЯТ, ЩО ПІДВОДИЛИ ПІДСУМОК ГОСПОДАРСЬКОМУ РОКУ.

2. ХТО ЛЕЖИТЬ ДО ПОКРОВИ, ТОЙ ПРОДАСТЬ УСІ КОРОВИ.

3. У НАРОДНІЙ СІДОМОСТІ ІЗ СВЯТОМ БОГОРОДИЦІ АСОЦІЮВАВСЯ ПОКРОВ (ФАТА), ЯКИМ ПОКРИВАЛАСЯ ГОЛОВА НАРЕЧЕНОЇ.

4. НА ПОКРОВУ СЕЛЯНИ СПОСТЕРІГАЛИ ЗА ПРИРОДОЮ, ЩОБ СПРОГНОЗУВАТИ МАЙБУТНЄ.

5. В НАРОДІ ГОВОРИЛИ, ЩО ДО ПОКРОВИ ПОТРІБНО ПРИБРАТИ НА ПОЛЯХ.

6. КОЛИ МИНАЛА ПОКРОВА, ПОЧИНАВСЯ ЧАС РОДИННИХ ВІДВІДИН.


ОЗНАЧАЛЬНІ

ЗЯСУВАЛЬНІ

ОБСТАВИННІ

13

25

46


РЕЧЕННЯ ДЛЯ ДРУГОЇ ГРУПИ.

1. СВЯТИЙ МИКОЛАЙ – ОБРАЗ, ЩО АСОЦІЮЄТЬСЯ З ВИСОКИМИ ЛЮДСЬКИМИ МОРАЛЬНИМИ ЦІННОСТЯМИ.

2. ЗА ЛЕГЕНДОЮ, СВЯТИЙ МИКОЛАЙ ЖИВЕ У РАЮ НА НЕБЕСАХ І РАЗ НА РІК СПУСКАЄТЬСЯ НА ЗЕМЛЮ, ЩОБ ПРИЙТИ ДО ДІТОК, ПРИНЕСТИ ЇМ ДАРУНКИ.

3. НАЙБІЛЬШОЮ ЙОГО ЗАСЛУГОЮ БУЛО ТЕ, ЩО ВІН БЕЗМІРНО ЛЮБИВ УСІХ ЛЮДЕЙ.

4. ЩОБ НЕ ПРИНИЖУВАТИ ЛЮДЕЙ МИЛОСТИНЕЮ, ВІН ПО НОЧАХ РОЗНОСИВ ЇЖУ, ОДЯГ, ЛАСОЩІ ДО УБОГИХ ОСЕЛЬ.

5. СТРАВИ, ЯКІ КУШТУВАЛИ З НАГОДИ ДНЯ СВЯТОГО МИКОЛАЯ, БУЛИ ПІСНИМИ ЧИ СКОРОМНИМИ.

6. ВИ ЗНАЄТЕ, ЩО ЩЕ ЗА ЖИТТЯ ЛЮДИ ВВАЖАЛИ ОТЦЯ МИКОЛАЯ СВЯТИМ.


ОЗНАЧАЛЬНІ

ЗЯСУВАЛЬНІ

ОБСТАВИННІ

15

36

24



2 СХЕМУ, ЩО НА ДОШЦІ, ПОЯСНЮЄ ОДИН З УЧНІВ). ДАВАЙТЕ ПРИГАДАЄМО, ЩО ПО ВІДНОШЕННЮ ДО ГОЛОВНОЇ ЧАСТИНИ ПІДРЯДНА МОЖЕ ЗНАХОДИТИСЬ:
ПЕРЕД ГОЛОВНОЮ

( ), [ ]
В СЕРЕДИНІ ГОЛОВНОЇ

[ , ( ), ]
ПІСЛЯ ГОЛОВНОЇ

[ ], ( )

ВІДПОВІДНО ДО ЦЬОГО СТАВЛЯТЬСЯ І РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ.
3. РОБОТА БІЛЯ ДОШКИ.

ЗАПИШІТЬ РЕЧЕННЯ (ПІД ДИКТОВКУ ВЧИТЕЛЯ). ВИЗНАЧТЕ ПОЗИЦІЮ ПІДРЯДНОЇ ЧАСТИНИ ПО ВІДНОШЕННЮ ДО ГОЛОВНОЇ. НАКРЕСЛІТЬ СХЕМИ. (речення взято з тексту про літнє свято Івана Купала – розповідь вчителя)
1. СВЯТО ІВНА КУПАЛА, З ЯКИМ ПОВ’ЯЗАНЕ ЄДНАННЯ ЛЮДИНИ І ПРИРОДИ, Є НАЙПОЕТИЧНІШИМ СВЯТОМ ЛІТНЬОГО ЦИКЛУ.

2. УСЕ ПОЕТИЧНЕ ДІЙСТВО СУПРОВОДЖУВАЛОСЯ ПІСНЯМИ, ЩО ОСПІВУВАЛИ МРІЇ ПРО ЩАСЛИВЕ КОХАННЯ.

3. ЩОБ ВІДЧУТИ РАДІСТЬ СВЯТА ТА КРАСУ ОБРЯДУ, МОДОДЬ ТРАДИЦІЙНО РОЗКЛАДАЛА ВОГНИЩЕ БІЛЯ РІЧКИ.
4. РОБОТА В ПАРАХ. У КОЖНОГО НА ПАРТІ ЗНАХОДИТЬСЯ ЛИСТОК ІЗ ЗАВДАННЯМ. РЕЧЕННЯ ВЗЯТО З ТЕКСТУ ПРО НАРОДНІ ТРАДИЦІЇ ТА ЗВИЧАЇ СВЯТОГО ВЕЧОРА . (розповідає учень)

Святому вечору передував сорокаденний піст, що називається Пилипівським і починається 27 листопада, а закінчується 7 січня. Весь цей час люди готувалися до Різдва, справляли свої потреби по господарству, спостерігали за природою, бо кожен день приносив все нові і нові прикмети майбутнього. До сьогодні живі в народі ознаки магії і священного трепетного чекання свята і чуда в цей час.

Інша свята Святого вечора – Вілія. Ще сутінки тримають в обіймах усю господу, прокидається першою господиня. Завдання її – приготувати 12 страв. У кожній місцевості України є свої 12 страв. Але є народний традиційний канон. Отож господині готували насамперед кутю з маком і медом, узвар з сухофруктів, горох з капустою, голубці з гречкою і тертою картоплею, голубці з пшоном, вареники з картоплею і сиро, борщ з грибовим вушками, підливу з грибами, пампушки, хліб, рибу смажену, оселедець маринований, сухе вино. Стіл накрито, данина усім видимим і невидимим силам віддана, і родина стає на коліна перед образами чи, сидячи за столом, береться за руки круг стола і молиться, потім усі сідають до вечері. Усі страви споживалися із глибоких тарілок чи глиняних полумисків і тільки ложками, аби «добро не розплескати». По вечері усі кладуть на себе хрест і колядують. З цього часу можна вставати з-за столу. Після вечері на столі залишали лише кутю, калач і чисті ложки, зв’язані червоною ниткою, «щоб стражденні душі могли долучитися до святої вечері».

УЧНЯМ НЕОБХІДНО ПАРАМИ, ЯК СИДЯТЬ, ВИКОНАТИ НАСТУПНЕ ЗАВДАННЯ. В РЕЧЕННІ РОЗСТАВИТИ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ. ПІДКРЕСЛИТИ ГРАМАТИЧНІ ОСНОВИ. НАКРЕСЛИТИ СХЕМУ ДАНОГО РЕЧЕННЯ.

РЕЧЕННЯ ДЛЯ ПАР.
1. ДО РІЗДВА ЛЮДИ СПОСТЕРІГАЮТЬ ЗА ПРИРОДОЮ БО КОЖЕН ДЕНЬ ПРИНОСИТЬ ВСЕ НОВІ І НОВІ ПРИКМЕТИ МАЙБУТНЬОГО.

2. КОЛИ ГОСПОДИНЯ СПЕЧЕ ХЛІБ ТО ПІДНОСИТЬ НА РУШНИКУ ГОСПОДАРЮ ПЕРШУ ХЛІБИНУ.

3. НА НЕБІ З’ЯВИЛАСЯ ПЕРША ЗІРКА ЩО СПОВІСТИЛА ПРО НАРОДЖЕННЯ СПАСИТЕЛЯ.

4. ПРО СТАРОВИННУ ТРАДИЦІЮ ЩО СВЯТВЕЧІР Є ТАКОЖ СВЯТОМ ХУДОБИ НАРОД НЕ ЗАБУВАЄ.

5. КОЛИ ПРИБЕРУТЬ УСІ СТРАВИ ПІСЛЯ ВЕЧЕРІ НА СТОЛІ ЗАЛИШАЮТЬ КУТЮ.

6. В БАГАТЬОХ МІСЦЕВОСТЯХ ДОРОСЛІ ДІТИ ЩО ЖИВУТЬ ОКРЕМО БЕРУТЬ КУТЮ ТА ГОСТИНЦІ І ЙДУТЬ ДО СТАРЕНЬКИХ БАТЬКІВ.

7. В НАРОДІ ГОВОРЯТЬ ЩО ТРАДИЦІЇ СВЯТВЕЧОРА МАЮТЬ ГЛИБОКІ КОРЕНІ.
5. ПРИГАДАЄМО, ЩО ПІДРЯДНІ ОБСТАВИННІ РЕЧЕННЯ ПОДІЛЯЮТЬСЯ НА ОБСТАВИННІ МІСЦЯ, ЧАСУ, СТУПЕНЯ І СПОСОБУ ДІЇ, УМОВНІ, ПРИЧИНОВІ, МЕТИ, ПОРІВНЯЛЬНІ, ДОПУСТОВІ, НАСЛІДКОВІ.
ПРИГАДАТИ ВИДИ ТАКИХ ОБСТАВИННИХ ЧАСТИН ВИ ЗМОЖЕТЕ ВИКОНАВШИ ЗАВДАННЯ, ЩО ЗНАХОДИТЬСЯ У ВАС В ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПАКЕТІ.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ.
1. ЗНАЙДІТЬ СЕРЕД ПОДАНИХ РЕЧЕНЬ СКЛАДНОПІДРЯДНЕ.

А. З ДАВНІХ-ДАВЕН ВВАЖАЛИ ВЕЛИКОМУЧЕНИЦЮ КАТЕРИНУ ПОКРОВИТЕЛЬКОЮ ДІВЧАТ, ЯКІ ПРАГНУЛИ ВДАЛО ВИЙТИ ЗАМІЖ.

Б. ЗА ПРЕКАЗАМИ, СВЯТІ МОЩІ ВЕЛИКОМУЧЕНИЦІ КАТЕРИНИ АНГЕЛИ ПЕРЕНЕСЛИ НА ГОРУ СИНАЙ У ХРАМ, ТАМ ЗБЕРІГАЄТЬСЯ ГОЛОВА СВЯТОЇ.

В. ПЕРЕД ОБРАЗАМИ СВЯТОЇ КАТЕРИНИ ДІВЧАТА СТАВЛЯТЬ СВІЧКИ, А ПОТІМ ПІД ВЕЧІР ВОРОЖАТЬ НА СВОЮ ДОЛЮ.

А

Б

В











2. ЗНАЙДІТЬ РЕЧЕННЯ, В ЯКОМУ ПРОПУЩЕНО РОЗДІЛОВИЙ ЗНАК МІЖ ГОЛОВНОЮ І ПІДРЯДНОЮ ЧАСТИНАМИ.

А. НАЙБІЛЬШ ЦІКАВИМ У ЙОГО ПРОПОВІДНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ Є ТЕ, ЩО АПОСТОЛ АНДРІЙ ПРОЙШОВ ШЛЯХ ВГОРУ ПО ТЕЧІЇ ДНІПРА АЖ ДО КИЄВА.

Б. ЩОБ ДІЗНАТИСЯ ІМ’Я МАЙБУТНЬОГО ЧОЛОВІКА ДІВЧАТА ВОРОЖИЛИ НА СВЯТИХ КНИГАХ – ЄВАНГЕЛІЇ ЧИ БІБЛІЇ.

В. РАНІШЕ КАЗАЛИ, ЩО ПІД ЧАС ВОРОЖІННЯ НА СВЯТО АНДРІЯ, ДІВЧАТА БАЧАТЬ ЛИЦЕ СВОГО МАЙБУТНЬОГО НАРЕЧЕНОГО.

А

Б

В











3. У ЯКОМУ З РЕЧЕНЬ ПІДРЯДНА ЧАСТИНА МІСТИТЬСЯ ПЕРЕД ГОЛОВНОЮ.

А. НА ВОДОХРЕЩА БОГОСЛУЖІННЯ ЗАКІНЧУЄТЬСЯ ОСВЯТОЮ ВОДИ, ЯКА МАЄ ВЕЛИЧЕЗНУ МАГІЧНУ СИЛУ.

Б. ЩОБ НА РАНОК УСЯ РОДИНА ВМИЛАСЯ СВЯТОЮ ВОДОЮ, КОЖНА ГОСПОДИНЯ НАМАГАЛАСЯ ПРОКИНУТИСЯ ЩЕ ДО СХІД СОНЦЯ І НАБРАТИ ВОДИ З КРИНИЦІ.

В. Є ЛЕГЕНДА, ЩО ГОСПОДЬ УНОЧІ ОСВЯЧУЄ УСЮ ВОДУ ПО РІЧКАХ ТА ОЗЕРАХ.

А

Б

В











4. ВСТАНОВВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ РЕЧЕННЯМИ І ВИДАМИ ПІДРЯДНИХ ЧАСТИН.

А. ВАЖЛИВИМ Є ВИВЧЕННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ ТРАДИЦІЙ І ЗВИЧАЇВ НАШОГО НАРОДУ, БО САМЕ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД ЯВЛЯЄ СОБОЮ ДУХОВНУ І МАТЕРІАЛЬНУ ОСНОВУ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ.

Б. УКРАЇНСЬКА НАЦІЯ – ЦЕ МОЛОДА НАЦІЯ, ЯКА ЩОЙНО ПОЧАЛА УСВІДОМЛЮВАТИ СВОЮ ВЕЛИЧ ЯК СПІЛЬНОТИ.

В. У ПРАЦЯХ ПРОФЕСОРА МИХАЙЛА МАКСИМОВИЧА МИ БАЧИМО, ЩО В УКРАЇНЦІВ УКРАЇНОЮ НАЗИВАЄТЬСЯ ПОЛЕ.

1. ПІДРЯДНЕ ОЗНАЧАЛЬНЕ. 2 ПІДРЯДНЕ ЗЯСУВАЛЬНЕ. 3.ПІДРЯДНЕ ОБСТАВИННЕ.





1

2

3

А










Б










В











5. ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ.

А. ЗА ЄВРЕЙСЬКИМ ЗВИЧАЄМ, КОЛИ ДІВЧИНЦІ МИНУЛО ТРИ РОКИ, БАТЬКАМ ТРЕБА БУЛО ВІДВЕСТИ ДИТИНУ ДО ХРАМУ.

Б. ХРИСТИЯНСЬКІ ЗАКОНИ ВЧАТЬ НАС БУТИ ЛЮДЯНИМИ, БО ДЕРЖАВА ОПИРАЄТЬСЯ НА МІЦНІ ЗДОРОВІ РОДИНИ.

В. ВОНИ СПІВАЛИ ТАК, ЯК МОЖУТЬ СПІВАТИ ТІЛЬКИ ЩАСЛИВІ ЛЮДИ.

1. ОБСТАВИННЕ СТУПЕНЯ І СПОСОБУ ДІЇ.

2 ОБСТАВИННЕ МІСЦЯ.

3. ОБСТАВИННЕ ЧАСУ.

4. ОБСТАВИННЕ УМОВИ.

5. ОБСТАВИННЕ ПРИЧИНИ.

6. ОБСТАВИННЕ МЕТИ.

7. ОБСТАВИННЕ ПОРІВНЯЛЬНЕ.

8. ОБСТАВИННЕ ДОПУСТОВЕ.

9. ОБСТАВИННЕ НАСЛІДКОВЕ.





1

2

3

4

5

6

7

8

9

А




























Б




























В





























12.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. ОГОЛОШЕННЯ ЗАКІНЧЕННЯ УРОКУ.
13. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. (ІНСТРУКТАЖ ДО НЬОГО).

1. ЗНАЙТИ ВІДОМОСТІ ПРО КОЛЕНДАРНІ СВЯТА ВЕСНЯНОГО ЦИКЛУ, ВИПИСАТИ 3 СКЛАДНОПІДРЯДНИХ РЕЧЕННЯ, ЗРОБИТИ СИНТАКСИЧНИЙ РОЗБІР.